Наберите

+380 (44) 377-5751

и мы Вам перезвоним!

Авіаквиток

Взявши перший раз в руки міжнародний авіаквиток можна розгубитися від великої кількості незрозумілої інформації, і нічого не зрозуміло на перший погляд, дуже багато незначущих символів. В дійсності, норми IATA (Міжнародної Асоціації Авіаперевізників) вимагають, щоб квиток, виписаний одним агентом, був зрозумілий будь-якому іншому агенту, в якій би точці світу він не знаходився. Тому, кожен авіаквиток містить вичерпну інформацію про всі деталі польоту, маршруту, розрахунку тарифу і обмеженнях, що накладаються даним тарифом на перевезення.

Зверніть увагу!
Пасажирський авіаквиток і багажна квитанція є офіційним договором між пасажиром і авіакомпанією, що здійснює перевезення. Пасажири без оформлених авіаквитків не можуть бути прийняті до перевезення, крім того, на кожного пасажира має бути оформлений окремий квиток.
На білих сторінках обкладинки авіаквитка Ви знайдете "Умови договору", так само як і додаткову інформацію.
Основними документами, регулюючими права та обов'язки пасажирів і перевізника є:
"Варшавська конвенція", підписана 12 жовтня 1929р. у Варшаві
"Гаазький протокол", підписаний 28 вересня 1955р., В Гаазі
"Загальні правила перевезення пасажирів і багажу"
Види бланків
В даний час у Світі широкого розповсюдження набули три типи бланка для виписки авіаквитків: автоматичний копіюється квиток ("сендвіч"), автоматичний купонний квиток з посадковим талоном, ручний бланк. Особливий випадок, який набуває найбільш широку популярність, це електронний квиток.
Автоматичний копіюється квиток ("сендвіч"). Transitional Automated Ticket (TAT) Даний тип бланка найбільше широко поширений в Україні і Росії, завдяки тому, що бланк використовують Трансаеро, Аерофлот, KLM, SAS, Malev, CSA та ін. Квиток являє собою "сендвіч" з декількох купонів. Кожен купон бланка забезпечений копіювальним шаром. При друку авіаквитка вся інформація "пробивається" наскрізь, завдяки чому, кожний купон містить інформацію про всі інші. Це головна перевага бланка TAT перед "купонними" бланками ATB, де кожен купон друкується окремо від інших. Найбільш широке поширення отримав бланк з чотирма польотними купонами. Якщо маршрут містить меншу кількість перельотів, то на "зайвих" купонах в графі "Маршрут" (2) друкується слово "VOID" (не дійсний для перевезення), а сам купон "виривається" агентом. Останній купон (зазвичай білого кольору) є пасажирською копією який залишається Вам для звітності, але тільки після того, як Ви повністю використовуєте квиток (квиток без пасажирського купона не дійсний).
Автоматичний купонний квиток з посадковим талоном. Automated Ticket / Boardind Pass.
На даний момент це найбільш прогресивна форма бланка. Кожен польотний купон, на відміну від бланка TAT, друкується окремо який забезпечений магнітною смугою, що містить інформацію про політ. Завдяки чому, цей бланк можна використати для автоматичної реєстрації. Кожен купон також забезпечений відривним посадочним талоном(права частина), в якій при реєстрації пасажира друкується місце, номер виходу і час посадки. В якості пасажирської копії друкується в окремий купон - "PASSENGER RECIEPT". З компаній представлених в Україні і Росії цей тип бланка використовують Lufthansa, Air France, Swissair, Finnair і ряд інших.
 
Квиток ручної виписки
Оскільки, квиткодрукувальні пристрої дуже дорогі, як, напевно, і усі вузькоспеціалізовані прилади, цей тип бланків не широко поширений в агентствах. Крім того, технологічно неможливо друкувати на одному принтері бланки різних авіакомпаній, тому, якщо Ви купуєте квиток в агентстві, то, швидше за все Ваш переліт буде виписаний саме на ручному бланку. Авіакомпанії також мають "аварійний" запас ручних квитків на випадок зупинки системи або несправності принтера. Найбільше поширення отримали 2-х і 4-х купонних бланків. Кожен купон забезпечений копіювальним шаром, тому будь-який купон містить інформацію про усіх інших. Якщо кількість перельотів по Вашому маршруту менше ніж кількість купонів у бланку, то в "зайвих" польотних купонах пишеться слово "VOID", а самі купони "вириваються" з квитка. Останній купон(зазвичай білого кольору) є пасажирською копією і залишається Вам для звітності, але тільки після того, як Ви повністю використовуєте квиток(квиток без пасажирського купона не дійсний).

Електронний квиток. Electronic Ticket
Цей тип квитка завойовує найбільшу популярність, завдяки повній відсутності якого-небудь бланка. Квиток є деяким електронним записом, що зберігається в комп'ютері авіакомпанії, де традиційні купони замінені деяким електронним еквівалентом. Оскільки, жодне агентство, ні будь-яка інша авіакомпанія(якщо вона не входить до щільного альянсу з авіакомпанією квиток тієї, що видала) повністю цей запис не "побачить", то такий квиток може бути виписаний тільки у разі, якщо увесь переліт здійснюється однією авіакомпанією. На сьогодні в Україні та в Росії цей тип квитка використовують практично в усіх авіакомпаніях. Трохи незвично заплатити гроші за квиток і не отримати нічого, окрім квитанції про оплату, але які широкі можливості відкриваються при використанні Інтернета.
Розшифровка полів авіаквитка.
1.NAME OF PASSENGER (Прізвище, Ім'я пасажира)
Вказується латинськими літерами (відповідно до написанням прізвища в закордонному паспорті). Після прізвища через слеш пишеться перша літера імені або ім'я повністю і через пробіл позначаэться (MR - містер, MRS / MSS - міс чи місіс). За нормами IATA дане поле допускає до 3-х помилок.
У разі якщо квиток був оформлений із застосуванням вікової знижки, в даній графі може також вказуватися дата народження пасажира (відповідно до вимоги авіакомпанії).
2.FROM/TO Маршрут перельоту Скрізь застосовуються англійські написання назв міст і аеропортів. Кожен купон квитка дозволяє здійснювати переліт між двома містами, які на даному купоні виділені іншим кольором (зазвичай темним). Міста розташовуються зверху вниз, тобто перший переліт буде між верхнім пунктом і тим, який під ним. Якщо в місті кілька різних аеропортів, тоді трьохбуквені коди пишуться після міста. У разі, якщо маршрут не вміщується на одному бланкові (один бланк може містити не більше 4-х польотних купонів), продовження маршруту оформляється на наступному бланку, номер якого вказується в графі "CONJUNCTION TICKETS" (8)
3.Індикатор “стоповер”. Х/О (ні//так) Якщо в даному місті відбувається зупинка більше чим на 24 години ("стоповер"), то це поле порожнє або там стоїть "О". У випадку, якщо пасажир не затримується тут більш ніж на добу, то в цій графі стоїть "Х". Застосування стоповера відбивається на загальній вартості квитка за рахунок аеропортових такс, так як за відсутності "стоповер", деякі такси не сплачуються, що дозволяє здешевити квиток.
4.CARRIER Перевізник Двухбуквений код авіакомпанії перевізника. Коди визначаються компанією ІАТА (Міжнародна Асоціація Авіаційного Транспорту) наприклад:
SU - Аерофлот,
LH - Lufthansa,
AF - Air France.
6.FLIGHT (Номер рейсу) CLASS ( Клас бронювання) Латинська літера, яка позначає приналежність до певного класу.
Звичайно:
F, P, A — перший клас
J, C, D, I, Z - бізнес клас.
W,S,Y,B,H,K,L,M,N,Q,T,V,X -економічний клас
7.DATE ( Дата вильоту) Може бути фіксованою (в цьому випадку дата вказується у авіаквитку).
Може бути відкритою - якщо на момент придбання авіаквитка пасажир ще не визначився з точною датою свого перельоту, в графі "Дата" проставляється код "Open". Для того, щоб забронювати бажану дату перельоту, а потім проставити її в авіаквитку, пасажиру необхідно звернутися у агентство з продажу квитків або авіакомпанію. TIME (Час вильоту) Вказується місцевий час вильоту. Час прильоту, а також час початку, закінчення реєстрації авіаквитків, оформлення багажу у квитку не вказується.
9.STATUS (Статус бронювання)
OK - гарантує Вам місце в салоні;
NS - означає відсутність місця в салоні (для дітей молодших до 2-х років);
RQ / SA - негарантоване бронювання / переліт можливий тільки за умови наявності вільних місць.
Зазвичай статус - "OK". Іноді можлива виписка квитків із статусом "RQ"(запит місця на реєстрації). У квитку для дітей до 2-х років, що летять без місця, - статус "NS".
10.FARE BASIS (Вид тарифу) Буквено-цифрове позначення коду тарифу, за яким визначаються умови застосування даного тарифу.
11.NVB/NVA(Не дійсний до / не дійсний після) NOT VALID BEFORE/NOT VALID AFTER.
Ограничения срока действия билета (если имеются).
12.Норми безкоштовного перевезення багажу Як правило, в даній графі вказується сума в кілограмах. Також, в даній графі авіаквитка може бути зазначений код "PC" (зустрічається, в основному, на рейсах в/із, або по Америці). Цей код означає, що пасажир може провезти 2 предмети багажу вагою 32 кг (не більше!) Кожен, при цьому сума 3-х вимірів (висота, ширина, довжина) кожного із них не повинна перевищувати, як правило, 158 см. Квиток по Європейським напрямками передбачає перевезення багажу у розмірі 20 кг для економічного класу і 30 кг. для бізнес класу.
13.FARE CALCULATION (Розрахунок тарифу) Розрахунок тарифу у ділянках подорожей. У цій графі наводиться розрахунок вартості авіаперевезення із зазначенням, що стягується сума окремо, по кожному перельоту. Розрахунок складається з трибуквених кодів міст, однорядкове резюме кодів перевізників і тарифних компонентів в NUC (нейтральних одиницях розрахунку). Тут же розшифровується збірна такса (аеропортові збори), якщо всі збори не поміщаються в графі 17. У графі може знаходитися службова інформація: курси перерахунку нейтральних одиниць, валют, різні обмежувальні написи (якщо останні не помістилися в графі 22 -25).
14.FARE (Тариф) Величина тарифу вказується у валюті, прийнятої для розрахунку тарифу в місці спочатку першого перевезення. Наприклад, якщо квиток виписаний за маршрутом Лондон - Київ, то тариф буде вказаний у фунтах (GBP).
У країнах з неконвертованою валютою (в тому числі Україна і Росія) публікують тарифи в доларах США. У випадку, якщо квиток виписаний за конфіденційним тарифом (див. "Все про тарифи"), то в цій графі тариф може бути не вказано (замінюється на значок "IT" або "FORFAIT"). TOTAL (Всього) Загальна вартість авіаквитка. Вказується повна вартість авіаквитка (тариф плюс аеропортові збори без урахування податку з продажу) у валюті пункту виписки квитка. В Україні у різних авіакомпаній можуть бути як гривні, так і долари США. Також тут може стояти "IT" або "FORFAIT") .
16. EQUIV / FARE PD (Еквівалент тарифу)
Зазначається у разі необхідності, у валюті, прийнятої для розрахунку тарифу в місці продажу авіаквитка, у випадку, коли валюта, прийнята для розрахунку тарифу в місці спочатку першого перевезення відрізняється від валюти, прийнятої для розрахунку тарифу в місці продажу авіаквитка. Курс перерахунку повинен бути відображений або в графі 22, 25 або 13.
17. TAX (Такса)
Двухбуквене позначення, та сума аеропортового збору. Якщо всі такси не поміщаються то в останній графі зазначається "загальна" такса (сума всіх залишається) Тут зазначаються додаткові збори за послуги, що надаються в аеропорту: зліт, посадка, забезпечення безпеки і т.д. У більшості країн аеропортові збори включені у вартість авіаквитка і оплачуються заздалегідь, але є країни (Таїланд, Маврикій, Колумбія, Перу, Бразилія, Барбадос, Кенія та деякі інші), де стягується додатковий збір, оплачувану пасажирами готівкою в аеропорту при вильоті з країни.
18. FORM OF PAYMENT (Форма оплати)
Форма оплати авіаквитків Бувають такі варіанти:
CASH (готівкові);
INVOICE або INV (безготівкова оплата);
CC - номер кредитної карти - (кредитна карта).
19.ORIGIN / DESTINATION (Пункт відправлення / призначення)
Трьохбуквене позначення пункту вильоту через слеш, і пункт прильоту по всьому маршруту. Бувають також позначення SITI, SOTO і так далі.
20. AIRLINE DATA (Номер бронювання) Код даного бронювання в комп'ютерній системі (PNR CODE).
21. VALIDATOR PLACE (Поле валідатора) Штамп агентства, який продав квиток. Повинен містити назву агентства, коротку адресу, унікальний номер офісу, тобто номер ІАТА. Буквено-цифрова референція агента який виписв квиток. Дата виписки квитка.
22. ENDORSEMENTS / RESTRICTIONS
(Передавальний напис / обмеження)
Вказівка ​​на обмеження за даним тарифом. Існує безліч різних тарифів (річний, екскурсійний, груповий, спеціальний тариф PEX, спеціальний тариф APEX, молодіжний і т.д.). Умови застосування цих тарифів можуть бути різними. Як правило, чим дешевше квиток, тим більш жорсткі обмеження застосовуються до тарифу, по якому даний авіаквиток було оформлено. Основні умови застосування тарифу зазначаються в даній графі.
Найчастіше зустрічаються обмеження пов'язані з наступними операціями:
"Rebooking" - перебронювання авіаквитка
"Refund" - повернення авіаквитка
"Endorsements" - можливість заміни перевізника (можливе зазначення на використання рейсів лише певного перевізника - наприклад, якщо в графі вказано"LH ONLY", це означає, що даний квиток дійсний на рейсах "Lufthansa").
"Rerouting" - зміна маршруту
Наявність слів "No / Non" перед вищезазначеними термінами означає неможливість даних операцій згідно застосовуваному тарифу.
Наявність слова "fee" після вищезазначених термінів і вказівки певної суми позначає суму штрафу за дану операцію згідно застосовуваному тарифу.
"Fare restrictions apply" - означає, що існує ряд спеціальних обмежень по тарифу даного авіаквитка. Ці обмеження, зважаючи на їх численність, не вказуються в цій графі. Пасажир інформується про вищевказані обмеження при бронюванні авіаквитка.
23.ISSUED IN EXCHANGE FOR (Видано в обмін на ...)
Якщо квиток виписаний в обмін на інший (так звана "переписка"), то в цю графу заноситься номер початкового квитка. Сенс листування авіаквитків простіше зрозуміти на прикладі. Ви купили квиток за маршрутом Сінгапур - Москва - Сінгапур, прилетіли по ньому до Москви і вирішили змінити маршрут на маршрут Москва - Бангкок. У цьому випадку агент перераховує вартість перельоту за новим маршрутом (починаючи від Сінгапуру, тобто Сінгапур - Москва - Бангкок) і віднімає дану вартість з вартості "старого" квитка. Якщо новий квиток дорожче, то Вам доведеться доплатити певну суму, якщо дешевше, то агент випише Вам квитанцію (MCO - ордер різних зборів), по якій Ви можете отримати належну Вам суму за місцем придбання квитка. Номер "старого" квитка буде вказаний в графі 23 "нового" квитка. Аналогічна процедура виписки квитка при оплаті PTA ("Prepaid Ticket Advice"). Ваш авіаквиток оплачує якась особа (спонсор) у пункті відмінному від пункту початку Вашої подорожі і повідомляє хто (тобто Ви) і куди повинен прийти за квитком. Спонсору виписується квитанція (MCO - ордер різних зборів) а в графі 23 квитка буде стояти номер цієї квитанції.
24.CONJUNCTION TICKETS (Сполучений квиток) У цій графі вказується номер попереднього та наступного авіаквитка в тому випадку, якщо маршрут пасажира не вміщується на одному бланку (оскільки бланк авіаквитка може містити максимум 4 купона, до авіаквитків може бути позначено не більше 4-х перельотів). Згідно з вимогами деяких авіакомпаній (наприклад, авіакомпанії "Аерофлот"), в цій графі вказуються номери всіх авіаквитків подібного маршруту.
25. ADDITIONAL ENDORSEMENT / RESTRICTIONS
(Додаткові обмеження)
Тільки для ручних бланків. Містить інформацію, не вміститься в графі 13 і 22.
26. TUR CODE (Тур код)
Код застосовуваний при виписці конфіденційних і спеціальних тарифів.
27.Номер квитка
Код авіакомпанії (перші 3 цифри). Наприклад, 555 - Аерофлот. А також плюс 10 знаків - порядковий номер авіаквитка.
По всім питанням звертатися в офіси компанії!!!!